Presentasjon av vår familiebarnehagegruppe

En familiebarnehage er en barnehage der driften foregår i private hjem. Den skal ikke etterligne annen barnehagevirksomhet, men heller ta utgangspunkt i sin form og utvikle den. De små gruppene og nærheten til få voksne er familiebarnehagens styrke og kjennetegn. En annen fordel med familiebarnehage er at man har muligheter til å endre planer, være impulsiv og ta ting på sparket.

En familiebarnehage er offentlig godkjent, som igjen betyr at man må forholde seg til å drive barnehage etter lover og forskrifter som til enhver tid gjelder med utgangspunkt i barnehageloven med dens rammeplan.

I Familiebarnehagegruppen har vi 4 avdelinger. 3 avdelinger finner man på Kløfta: Avd. Statframveien (adresse: Statframveien 1), avd. Hilton (adresse: Hilton 144) og avd. Bakkeveien (adresse: Bakkeveien 4). Vi har også 1 avdeling på Jessheim, Avd. Kongletoppen (Kongletoppen 34) som ligger på Skogmofeltet på Jessheim.

Vi jobber tett sammen på tvers av avdelingene og barna får avdeling til å leke sammen når vi er sammen og når vi danser og turner og når vi er på turer sammen. Hilton skogen bruker vi mye, her leker vi, går på oppdagelsesturer, lager mat ute og koser oss massse. Vi bruker Kløfta il's klubbhus til dansing, turning og yoga og andre store happenings i barnehagen så vi kan være samlet på et sted.